Zgodnie z art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawieochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, że:
1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest:
Jakub Słomiński - Kancelaria Adwokacka adwokat Jakub Słomiński (dalej w skrócie Kancelaria)
ul. Bohaterów Monte Cassino 51/3
81-767 Sopot
2. Dane kontaktowe:
adres: ul. Bohaterów Monte Cassino 51/3
81-767 Sopot
e-mail: biuro@kancelariaslominski.pl
tel.: +48 606 910 8073.
3. Cel przetwarzania danych osobowych:
– dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania usługi pomocy prawnej, w tym wykonania Umowy zlecenia i oświadczenie usług w zakresie pomocy prawnej (dalej: Umowa), występowania w imieniu Zleceniodawcy przed urzędamii sądami, udzielania porad prawnych, opracowania projektów aktów prawnych, wykonywania i zapewnienia obsługiUmowy, kontaktowania się ze Zleceniodawcą w związku z wykonywaniem zawartej Umowy, utrzymywanie bieżącychrelacji zawodowych, współpracy zawodowej;
– dane osobowe będą przetwarzane także w celach wskazanych poniżej, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu,którym jest:
– podejmowanie działań związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmowi,
– obsługa korespondencji Zleceniodawcy,
– windykacja należności,
– prowadzenie postępowań sądowych, administracyjnych, arbitrażowych, mediacyjnych i innych,
– przechowywanie danych dla celów archiwalnych oraz zapewnienie rozliczalności (wykazania spełnienia przez Zleceniobiorcę obowiązków wynikających z przepisów prawa),
– spełnienie wymogów wynikających z przepisów podatkowych i o rachunkowości, w tym prowadzenie dokumentacji podatkowej oraz przechowywania dowodów księgowości,
– spełnienie wymogów wynikających z innej sprawozdawczości.
4. Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców:
– właściwe w danej sprawie sądy, prokuratury oraz inne organy występujące w sprawie, organy administracji rządowej lubsamorządowej, a także strony przeciwne w danej sprawie,
– organy publiczne, instytucje lub podmioty trzecie uprawnione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych napodstawie przepisów prawa,
– podmioty, którym Kancelaria powierzyła przetwarzanie danych osobowych na podstawie zawartych umów (dostawcy i podwykonawcy), np. podwykonawcy, doradcy, podmioty zapewniające wsparcie techniczne, bank, operatorzy pocztowi,dostawcy IT i innych usług, podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne, zakłady ubezpieczeń, itp.
– podmioty, wobec których Zleceniodawca wyraził zgodę na udostępnienie i przetwarzanie swoich danych osobowych.
5. Okres przechowywania danych osobowych:
Kancelaria przechowuje dane osobowe przez czas niezbędny do realizacji świadczenia pomocy prawnej oraz przez czas,w jakim możliwe jest dochodzenie roszczeń w związku z realizacją świadczenia pomocy prawnej. Ponadto dane mogąbyć przechowywane przez Kancelarię dla celów przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmowi, dlacelów statystycznych i archiwizacyjnych przez okres określony przepisami prawa liczony od dnia zakończeniaobowiązywania umowy lub zdarzenia powodującego konieczność takiego przetwarzania.
Jednocześnie, w celurozliczalności Kancelaria będzie przechowywać dane przez okres, w którym zobowiązana jest do zachowania danych napodstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów (np. dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych, w tymumożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne).
6. Uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych:
Zleceniodawcy przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych, w tym uzyskania kopii danych.Dodatkowo, jeżeli Zleceniodawca uzna, że jego dane osobowe przetwarzane przez Kancelarię są niezgodne zrzeczywistością, ma prawo do ich sprostowania lub uzupełnienia.Ponadto Zleceniodawca ma prawo:
– żądania usunięcia Twoich danych osobowych w przypadkach przewidzianych prawem,
– wniesienia żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadku przetwarzania ich w celu realizacjiuzasadnionego interesu Kancelarii,
– do otrzymania od Kancelarii danych osobowych w ustrukturyzowanym formacie oraz przenoszenia danych osobowych do innego administratora;
w przypadku przeniesienia danych, z uwagi na inne przepisy prawa, może być wymaganeuzyskanie zgody Zleceniodawcy lub innej osoby lub spełnienie innych warunków wymaganych tymi przepisami,– aby nie podlegać decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które wywołuje skutki prawne lub w inny sposób istotnie wpływa, chyba, że decyzja ta jest niezbędna do realizacji umowy, jest dozwolona prawem lub wyraził Zleceniodawca wcześniej na to wyraźną zgodę.W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na podstawie udzielonej zgody, Zleceniodawcy przysługujeprawo do cofnięcia udzielonych zgód na poszczególne cele przetwarzania, w dowolnym momencie.
Zgodę należy wycofać osobiście w siedzibie Kancelarii, przez telefon, za pośrednictwem poczty elektronicznej:biuro@kancelariaslominski.pl.
Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, realizowanego do czasu wycofania zgody.W przypadku zawarcia Umowy lub transakcji podanie danych osobowych jest konieczne do ich realizacji.Na podstawie art. 14 ust. 5 RODO Kancelaria zwolniona jest z obowiązku informacyjnego w przypadku pozyskiwaniadanych osobowych w sposób inny niż od osoby, której dane dotyczą, w zakresie w jakim dane osobowe muszą zostać poufne zgodnie z obowiązkiem zachowania tajemnicy zawodowej (adwokackiej radcowskiej), w tym ustawowymobowiązkiem zachowania tajemnicy (np. dane osobowe innych stron postępowania sądowego lub administracyjnego,świadków, pełnomocników, biegłych).
7. Skarga w związku z przetwarzaniem danych osobowych:W przypadkach uznania, iż przetwarzanie przez Kancelarię Twoich danych osobowych narusza przepisy RozporządzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 Zleceniodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi do organunadzorczego, którym od dnia 25 maja 2018 roku będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Obowiązek podania danych osobowych:
W zależności od nawiązanej relacji z Kancelarią wymagane jest podanie imienia i nazwiska, adresu e-mail, jeżeli jest towystarczające do załatwienia sprawy.
W celu zawarcia i/lub wykonania zawartej Umowy Kancelaria może żądać podania nr telefonu, PESEL/NIP oraz adresu dokorespondencji, adresu zamieszkania, adresu prowadzenia działalności gospodarczej.Jeżeli wymagają tego przepisy prawa, Kancelaria może wymagać od Zleceniodawcy podania innych danych niezbędnych np.:
– ze względów rachunkowych lub podatkowych,
– na potrzeby procesu rekrutacji.
Jeśli z jakiegoś powodu Zleceniodawca nie poda tych danych osobowych, Kancelaria nie będzie mogła nawiązać ze Zleceniodawcą żadnych relacji, w tym biznesowych. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
Jeżeli jednak Zleceniodawca nie poda tych danych lub w jakikolwiek sposób uniemożliwi Kancelarii ich przetwarzaniemoże to skutkować zaprzestaniem świadczenia usług i/lub rozwiązaniem umowy, względnie niezałatwieniem sprawy, z którą zwrócono się do Kancelarii.
9. Przekazywanie danych osobowych do Państw Trzecich: Dane osobowe nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
10. Przetwarzanie danych osobowych w sposób automatyczny:Kancelaria nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany.
11. Dane nie będą udostępniane innym podmiotom niż upoważnionym na podstawie przepisów prawa.KLAUZULA INFORMACYJNA