Regulamin porad prawnych

Regulamin świadczenia usług prawnych drogą elektroniczną
I. Postanowienia ogólne

§ 1
Niniejszy regulamin określa zasady zawierania przez Jakuba Słomińskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka adwokat Jakub Słomiński (nr NIP: 5842825755), zwanego dalej „Kancelarią”, umów o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem strony internetowej działającej pod adresem: https://www.kancelariaslominski.pl  
§ 2
1.               Kancelaria świadczy usługi prawne drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną w formie porad prawnych telefonicznie lub online.
2.              Porad prawnych udzielać będzie adwokat, radca prawny, aplikant adwokacki lub
aplikant radcowski.

§ 3
Zapytania za pośrednictwem strony internetowej może kierować każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, jak również osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, zwani dalej „Klientami”.
§ 4
1.               Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią regulaminu przed wysłaniem zapytania online do adwokata oraz może uzyskać nieodpłatny dostęp do regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem strony internetowej w sposób, który umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
2.              Klient jest zobowiązany do przestrzegania postanowień niniejszego regulaminu od
chwili wysłania zapytania przez formularz lub zarezerwowania spotkania online.
3.              Wysłanie zapytania lub umówienie spotkania online jest równoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem treści niniejszego regulaminu.


II. Sposób świadczenia usług
§ 5
Kancelaria świadczy usługi w zakresie i na warunkach określonych w regulaminie.
§ 6
Informacje o usługach zawarte na stronie https://www.kancelariaslominski.pl  stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku kodeks cywilny.  
§ 7
Kancelaria, za pośrednictwem strony internetowej, świadczy na rzecz Klientów pomoc prawną, która polega w szczególności na czynnościach takich jak analiza problemu prawnego i udzielenie porady prawnej - zwanych dalej „Usługami”.
§ 8
Świadczenie Usług przez Kancelarię odbywa się w następujący sposób:
1.               Klient umawia odpłatną poradę prawną dokonując wyboru dostępnej daty (dnia i godziny) konsultacji za pośrednictwem strony internetowej
https://www.kancelariaslominski.pl, po jej uprzednim opłaceniu za pośrednictwem dostępnych na ww. stronie internetowej sposobów płatności lub wysyła zapytanie za pomocą formularza dostępnego na ww. stronie internetowej pod warunkiem, że jest on dostępny;
2.              Wykonanie Usługi następuje w dacie wybranej przez klienta, a następnie potwierdzonej przez system. Z uwagi na zdarzenia losowe, takie jak między innymi przedłużenie się poprzedniej porady prawnej godzina udzielenia porady prawnej może ulec zmianie, o czym Klient winien zostać poinformowany. Nawiązanie połączenia przez Kancelarię z Klientem po upływie nie więcej niż 15 minut od pierwotnie wybranej godziny porady prawnej przez Klienta nie stanowi zmiany terminu porady.
3.              Kancelaria nie świadczy Usług poza godzinami dostępnych terminów porad prawnych wskazanych na stronie internetowej.  Ponadto, Kancelaria nie świadczy usług w dni ustawowo wolne od pracy, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy i w soboty – z tym zastrzeżeniem, że wyjątkowo usługi mogą być świadczone w soboty.
4.              Kancelaria zastrzega, że umowa nie zostaje zawarta, jeżeli Klient nie opłaci porady prawnej na etapie jej rezerwacji.
5.              zawarcie umowy następuje w momencie opłacenia porady prawnej przez Klienta za pośrednictwem strony internetowej i po uzyskaniu przez Klienta potwierdzenia skutecznego dokonania płatności.
6.              Kancelaria wskazuje, że jeżeli porada prawna wymaga uprzedniego zapoznania się przez adwokata z dokumentami pozostającymi w dyspozycji Klienta, Klient obowiązany jest przesłać dokumenty co najmniej na 2h przed umówioną poradą prawną na adres e-mail:
biuro@kancelariaslominski.pl. Klient wysyłając dokumenty wyraża zgodę na przetwarzanie przez Kancelarię danych osobowych zawartych w przedmiotowych dokumentach na zasadach i warunkach określonych w polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej: kancelariaslominski.pl/polityka-prywatnosci
7.              przystąpienie do wykonania usługi następuje w momencie nawiązania połączenia przez adwokata z Klientem.  
§ 9
1.               Porada prawna może być świadczona za pośrednictwem połączenia telefonicznego, telekonferencji lub wideorozmowy za pośrednictwem programu komputerowego lub internetowego. Czas świadczenia usługi wynosi do 30 minut, a przekroczenie wyznaczonego czasu wymaga złożenia przez Klienta dodatkowego zlecenia.
2.              Wybór formy udzielenia porady prawnej należy do Kancelarii i jest podejmowany w oparciu o preferencje Klienta wyrażone na etapie umawiania porady prawnej.
3.              Porada prawna do 30 minut, zostaje wykonana, także jeżeli w toku jej udzielania okaże się, że
skomplikowanie sprawy wymaga uzyskania dodatkowych dokumentów przez Kancelarię. Udzielenie dalszej porady prawnej wymaga w takim przypadku odrębnego zlecenia.
4.              Umowa jest uważana za wykonaną w razie bezskutecznej trzykrotnej próby kontaktu przez Kancelarię z Klientem lub po przekroczeniu czasu wykupionej porady prawnej - jak i w przypadku niepozostawienia przez Klienta danych umożliwiających nawiązanie przez Kancelarię kontaktu z Klientem (w tym wskazanie błędnych danych) lub niedysponowanie przez Klienta połączeniem telefonicznym lub internetowym, jak i warunkami technologicznymi w tym technicznymi umożliwiającym udzielenie porady prawnej.
§ 10
1.               Honorarium Kancelarii wskazywane jest w walucie złoty polski i zawiera podatek VAT. Kancelaria za świadczone Usługi wystawi paragon fiskalny, zaś na wyraźną prośbę Klienta przekazaną za pośrednictwem strony internetowej (przed wykonaniem usługi), po uprzednim przekazaniu właściwego nr NIP - fakturę VAT w terminie określonym w odrębnych przepisach.
2.              W przypadku braku możliwości wykonania Usługi, Kancelaria ma prawo od umowy odstąpić, niezwłocznie powiadamiając o tym Klienta - chyba, że nie jest to możliwe bowiem Klient nie udostępnił danych umożliwiających przekazanie mu przedmiotowej informacji. W takiej sytuacji Kancelaria zwraca Klientowi uiszczone honorarium, chyba że niemożność wykonania Usługi leży po stronie Klienta. Zwrot honorarium następuje nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia uiszczenia honorarium.
3.              Umowa obowiązuje do chwili zrealizowania Usługi.

 III. Prawa i obowiązki stron oraz ich odpowiedzialność

§ 11
1.               Klient może rozwiązać zawartą umowę, z zastrzeżeniem zatrzymania przez Kancelarię honorarium w każdym czasie. Jednakże w przypadku rażącego naruszenia niniejszego regulaminu przez Kancelarię honorarium podlega zwrotowi.
2.              Kancelaria ma prawo odstąpić od umowy w trybie natychmiastowym w razie rażącego naruszenia postanowień niniejszego regulaminu przez Klienta lub gdy zachodzą okoliczności wskazane w przepisach regulujących zasady etyki zawodowej.  
§ 12
Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za wykonane Usługi na podstawie fałszywych lub niepełnych informacji, a także gdy Klient nie udzieli Kancelarii informacji niezbędnych do wykonania Usługi lub nie udostępnił dokumentów, które są niezbędne do wykonania Usługi.
§ 13
1.               Klient ma prawo odstąpić od umowy, jeżeli Kancelaria nie zrealizuje Usługi w terminie, o którym mowa w § 8 pkt 3 Regulaminu. W tym przypadku Klientowi przysługuje prawo zwrotu uiszczonego honorarium - przepis § 10 ust. 2 zd. 3 Regulaminu stosuje się odpowiednio.
§ 14
1.               Kancelaria zobowiązuje się wykonać Usługę rzetelnie, z należytą starannością oraz zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i doświadczeniem zawodowym.
2.              Kancelaria zapewnia, że adwokat, radca prawny, aplikant adwokacki lub aplikant radcowski udzielający porady prawnej online zachowa w tajemnicy wszelkie informacje, które uzyska w
związku ze świadczoną Usługą.  

IV. Reklamacja

§ 15
Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji w przypadku zastrzeżeń co do jakości realizowanej Usługi. Reklamację Klient winien skierować za pośrednictwem wiadomości e-mail na adres: biuro@kancelariaslominski.pl
§16
Przedmiotu reklamacji nie mogą stanowić w szczególności:
1.               zrealizowane Usługi, które są niekorzystne dla Klienta, m.in. nie potwierdzają sugerowanej przez Klienta lub korzystnej dla niego wykładni przepisów prawa;
2.              zrealizowane Usługi będą oparte na podstawie nieprawdziwych (fikcyjnych) dokumentów wskazanych lub udostępnionych przez Klienta;
3.              zrealizowane Usługi, które zostały oparte na niepełnym stanie faktycznym i prawnym oraz na podstawie niepełnej dokumentacji udostępnionej/ujawnionej przez Klienta;
4.             zrealizowanie Usługi w terminie, o którym mowa w § 8 ust. 2 regulaminu
§ 17
Reklamacja jest rozpatrywana pod warunkiem wskazania przez Klienta w jej treści następujących danych:
1.               imię i nazwisko lub nazwa Klienta;
2.              aktualny adres, w tym adres e-mail;
3.              wskazanie przedmiotu reklamacji wraz z krótkim uzasadnieniem;
4.              wskazanie ewentualnych żądań.

§ 18
1.               Reklamacja jest rozpatrywana przez Kancelarię w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia.
2.              Kancelaria w odpowiedzi na wskazany przez Klienta adres e-mail ustosunkowuje się do przedmiotu reklamacji proponując możliwe rozwiązanie lub podejmując decyzję o braku podstaw do rozpatrzenia reklamacji.
3.              Reklamacja rozpatrzona zgodnie z regulaminem nie podlega dalszemu ani ponownemu rozpatrzeniu.  

V. Ochrona danych osobowych

§ 19
1.               W związku z wykonywaniem Usługi wymagane jest, aby Klient wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania.
2.              Administratorem danych osobowych jest Jakub Słomiński prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Adwokacka adwokat Jakub Słomiński (nr NIP: 5842825755, ul. Norwida 19/11, 80-280 Gdańsk). Dane osobowe przetwarzane są w sposób i na warunkach określonych na stronie http://kancelariaslominski.pl/pollityka-prywatnosci

Postanowienia końcowe
§ 20
1.               Regulamin obowiązuje od dnia 20.04.2023 r.
2.              Kancelaria zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu w dowolnym czasie. Zmiany regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie internetowej Kancelarii. W momencie akceptacji regulaminu Klient jest zobowiązany do przestrzegania jego postanowień w wersji obowiązującej w dniu wysłania zapytania. Późniejsze zmiany regulaminu nie będą mieć zastosowania do umowy już zawartej, chyba że Kancelaria doręczy w sposób skuteczny nowy tekst regulaminu Klientowi, poprzez przesłanie zmiany w wiadomości e-mail na jego adres.

§ 21
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w szczególności ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny oraz ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną
§ 22
1.               Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Kancelarią a Klientem, który jest konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
2.              Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Kancelarią a Klientem, który nie jest konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Kancelarii.